OKAZJA - Rise of the Tomb Raider (Xbox One)




Gra nowa, w folii.

Język: Polskie napisy (Kinowa)
Gatunek: Akcja/survival/Przygoda
PEGI: 18+



Rise of the Tomb Raider – zapowiedziana przygodowa gra akcji tworzona przez Crystal Dynamics, a wydana przez Microsoft Studios i Square Enix. Będzie stanowiła kontynuację Tomb Raider z 2013 roku.

Przeżycia Lary Croft na wyspie Yamatai zostały zatuszowane przez organizację Trinity. Chcąc udowodnić, iż nie postradała zmysłów, inicjuje mieć obsesję na punkcie rozwiązania tajemnic stojących za mitami z całego świata. Lara wraz z Joną Maiavą wyruszają na Syberię w poszukiwaniu miasta Kitież, wybudowanego w XIII wieku przez obfitego księcia Włodzimierza, rzekomo skrywającego tajemnicę ponadczasowości. Chcąc zdążyć przed Trinity, poprawnie finansowaną organizacją zajmującą się zjawiskami nadprzyrodzonymi, Croft musi zmierzyć się z ludźmi, zwierzętami i nieprzyjaznym środowiskiem, by odkryć tajemnicę i zostać tym, kim jest jej pisane zostać.

Rise of the Tomb Raider jest przygodową grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, zawierającą w sobie dużo części z Tomb Raider z 2013 roku. Gracz kontrolował będzie Larę Croft przemierzającą różne otoczenia, walczącą z wrogami oraz rozwiązującą łamigłówki środowiskowe, używając przy tym zaimprowizowanych broni i gadżetów. W grze pojawi się system wytwórstwa, zezwalający kreować przedmioty z ascetycznców skategoryzowanych podczas eksploracji ze zwierząt i roślin, w tym m.in. Amunicję.

Wprowadzony zostanie system pogody, na której zmianę reagować będą zarówno ludzie, jak i zwierzęta, i cykl dobowy. Przykładowo w celu stworzenia grubszej kurtki Lara musi zapolować na wilka, który opuszcza swoje leże jedynie o określonej porze dnia i w określonych warunkach pogodowych. Dodatkowo postać może pływać, zapewniając jej dodatkową mobilność i przewagę w walce.

Walka pozostała przemodelowana tak, aby zapewnić więcej możliwości do skradania się i atakowania z ukrycia. Croft może zmylić przeciwników wykorzystując komponenty otoczenia, np. Chowając się w krzakach albo za drzewami, jak w dodatku uniknąć walki, wspinając się na drzewach albo przeskakując po dachach. Powrócą znane z poprzedniej odsłony bronie – łuk, pistolet i czekan – do których dodany został m.in. Nóż myśliwski, używany do cichych zabójstw i walki wręcz.

Świat przedstawiony w grze ma być trzykrotnie większy od tego, który gracze mogli eksplorować w poprzedniej części. Twórcy zapowiadają ponadto, że przechodzenie między poszczególnymi lokacjami będzie odbywało się płynnie, bez ekranów ładowania. Postać w trakcie kampanii fabularnej odwiedzi m.in. Syberię i Syrię.

W grze, podobnie jak w poprzedniczce, dostępny będzie tzw. Instynkt przetrwania, dzięki któremu Croft będzie mogła zobaczyć przedmioty i miejsca, z którymi może wejść w interakcję. Wprowadzony zostanie jeszcze system ulepszania nauki języków, dzięki temu postać będzie mogła przeczytać starożytne zapiski, gwarantujące dostęp do nowych pomieszczeń czy ulepszeń. Podobnie jak w spin-offie Lara Croft and the Temple of Osiris, w grze przystępne będą grobowce z wyzwaniami.

W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, z Rise of the Tomb Raider nie zostanie zastosowany tryb gry wieloosobowej. Według twórców jego usunięcie pozwoliło im w pełni skupić się na trybie dla jednego gracza.


Podobne produkty